بهترین باتری قلمی در سال گذشته

 هنوز اقلام مفید خانگی زیادی وجود دارند که به باتری‌های قلمی AA قدیمی و خوب متکی هستند. مشعل‌ها، اسباب‌بازی‌ها، ساعت‌ها و کنترل‌های از راه دور از جمله رایج‌ترین محصولاتی هستند که به آن‌ها نیاز دارند، و دوربین‌های بریج و DSLR، رادیو، کنترل‌کننده‌های بازی‌های ویدیویی و ماشین‌های ریش تراش مسافرتی را نیز خواهید یافت.

اگر فقط از تعداد کمی از ابزارهای ذکر شده استفاده می کنید، مطمئناً در طول سال از باتری های زیادی استفاده خواهید کرد. این ممکن است باتری‌های قابل شارژ را در دراز مدت به گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل کند، اما آن‌قدر راحت نیستند، و برای دستگاه‌های خاص، بهتر است از وسایل یکبار مصرف استفاده کنید. البته، هیچ یک از وسایل یکبار مصرف این کار را نمی کند، شما باتری هایی با عمر مناسب می خواهید تا در زمانی که بیشتر به آنها نیاز دارید نیازی به تعویض نداشته باشند.

چگونه بهترین باتری قلمی AA را انتخاب کنیم

باتری های قلمی ممکن است ارزان وپرمصرف باشند، اما این بدان معنا نیست که همه آنها یکسان هستند. تولیدکنندگان مختلف از مواد شیمیایی و فرآیندهای متفاوتی برای ساخت آنها استفاده می‌کنند و تفاوت‌های زیادی از نظر میزان انرژی که باتری می‌تواند تامین کند، مدت زمان ماندگاری آن و سرعت از دست دادن انرژی باتری در حالی که فعال نیست وجود دارد. برای برخی از اهداف ، زمانی که دستگاه‌های کم مصرف مانند ساعت یا کنترل از راه دور را تغذیه می‌کنید تفاوت‌ها چندان مهم نیستند، اما در مورد دستگاه‌های با تخلیه بالا مانند دوربین، کنترل‌کننده بازی یا هر چیزی که دارای لامپ، صفحه نمایش یا موتور است.می توانید تفاوت های بزرگی را در طول عمر و قابلیت اطمینان مشاهده کنید.

انواع باتری قلمی

کلرید روی

 این باتری ها اکنون آنقدر ارزان هستند که اغلب آنها را نمی بینید. وقتی به صورت عمده خریداری می شوند مانند تراشه ارزان هستند و برای ابزارهای کم مصرف مانند کنترل از راه دور خوب هستند، اما شما به سرعت از آنها برای هر چیزی که نیاز دارید استفاده خواهید کرد.

باتری معمولی قلمی پاناسونیکباتری قلمی 6 عددی کملیون

 

باتری آلکالاین

 تکنولوژی اصلی باتری برای دستگاه های با تخلیه بالا. آنها ارزان هستند و یافتن آنها بسیار آسان است و عمر آنها بسیار بیشتر از باتری های روی کلرید قدیمی است. پیشرفت‌های فنی همچنین شاهد کاهش یا حتی رفع مشکلات عمده - عمر مفید کوتاه و تمایل به نشت ...

باتری قلمی آلکالاین رونداباتری قلمی آلکالاین سونی

باتری لیتیوم

 باتری های لیتیومی حتی بهتر از باتری های آلکالاین کار می کنند. آنها بسیار بیشتر دوام می آورند، ماندگاری حماسی دارند، در صورت عدم استفاده، انرژی زیادی تخلیه نمی کنند و می توانند با دمای شدید مقابله کنند. در حالی که باتری آلکالاین قلمی معمولی در دمای زیر 0 درجه سانتیگراد مقاومت می کنند، باتری های لیتیومی تا 40- درجه سانتیگراد کار می کنند. آنها همچنین می‌توانند تا 9 گرم سبک‌تر از باتری قلمی آلکالاین معادل باشند، که وقتی چیزی را با چهار AA تغذیه می‌کنید به حساب می‌آید. تنها منفی؟ آنها به طور قابل توجهی گران تر هستند.

به طور کلی، شما باید برای اکثر نیازهای باتری خود به سراغ موادآلکالاین بروید، اما برای دوربین های دیجیتال یا سایر محصولات با تخلیه بالا، لیتیوم را انتخاب کنید، جایی که تا زمانی که ممکن است به شارژ قابل اطمینان بالا نیاز دارید.

کاربرد باتری قلمی شارژی

باتری شارژی به اندازه وسایل یکبار مصرف ولتاژ تولید نمی کنند (معمولاً 1.25 ولت به جای 1.5 ولت)، اما معمولاً برای مدت طولانی تری همان سطح را حفظ می کنند و فقط وقتی خشک می شوند می توانند دوباره شارژ شوند. شما هزینه بیشتری را برای باتری و شارژر پرداخت می کنید (اگر به شارژر نیاز دارید)، اما تفاوت را در چند بار استفاده جبران خواهید کرد – و باتری های قلمی برای شارژ مجدد آنقدر کم هزینه دارند که به سختی ارزش فکر کردن را دارد.

باتری قلمی شارژی

هر چند استثناهایی از قاعده وجود دارد. گاهی اوقات شما فقط به باتری نیاز دارید و تهیه باتری های قابل شارژ نه ممکن است و نه راحت می باشد. علاوه بر این، بیشتر دستگاه‌های شارژی به مرور زمان تخلیه می‌شوند و به طور پیوسته شارژ خود را از دست می‌دهند تا زمانی که اساساً بی‌فایده باشند و نیاز به شارژ مجدد داشته باشند. این برای بسیاری از دستگاه‌ها مشکلی نیست، زیرا در مدت کوتاهی از آن‌ها به شدت استفاده می‌کنید، اما برای چیزی که در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید، مانند کنترل از راه دور، شارژ مجدد منظم به زودی آزاردهنده می‌شود. ممکن است در مورد کنترل‌کننده‌های بازی، اسباب‌بازی‌ها و برخی ابزارها و دستگاه‌های دیگر نیز همین را بیابید. در اینجا، باتری های قلمی یکبار مصرف استاندارد اغلب بهتر عمل می کنند، فقط به این دلیل که با سرعت یکسانی خود را تخلیه نمی کنند.

بهترین باتری های قلمی که می توانستید در سال گذشته بخرید 

 

1. Energizer Ultimate Lithium: طولانی ترین باتری قلمی AA

بهترین باتری قلمی

 

اگر به دنبال باتری هستید که بدون توجه به تخلیه آن بتواند مسافت را طی کند، به سراغ Energizer Ultimate Lithium بروید. در حالی که 33٪ سبک تر از باتری آلکالاین معادل است، اما هر یک از آنها شارژ زیادی دارد. حتی پس از روشن کردن مشعل آزمایشی 500 لومن ما به مدت 90 دقیقه، آنها همچنان می‌توانستند 1.48 ولت را ارائه دهند و مدت طولانی پس از اینکه باتری‌های دیگر اجازه محو شدن نور را دادند، آن را در حداکثر روشنایی نگه دارند. پس از 90 دقیقه دیگر، ما هنوز نزدیک به 1 ولت در متر آزمایش خود داشتیم.این یک عملکرد چشمگیر است و با طول عمر ذخیره سازی 20 ساله و توانایی کار در دمای -40 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد، شما را ناامید نخواهند کرد.

 

2. Amazon Basics Performance Alkaline: بهترین باتری مقرون به صرفه

باتری قلمی آمازون

Basics هنوز هم عمر مفید ده ساله و طراحی ضد نشتی دارد و از فناوری ثبت اختراع ژاپنی برای به حداقل رساندن تخلیه خود و حفظ سطح عملکرد خوب استفاده می کند.

مثل همیشه، آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید و Basics سریع‌تر از رقبای گران‌تر خود، با کاهش ولتاژ به زیر 1 ولت، تنها پس از 90 دقیقه استفاده، قدرت خود را از دست می‌دهند و خروجی رقت‌انگیزی برای مشعل پر شدت ما ایجاد می‌کند. با این حال، برای دستگاه های کم تخلیه، نمی توانید اشتباه کنید - یک بسته باید کنترل از راه دور شما را برای سال ها کار کند.

Duracell Optimum.3: بهترین مواد آلکالاین برای دستگاه های با زهکشی بالا

باتری قلمی دوراسل

با جایگزینی خط قدیمی Ultra Power باتری های با کارایی بالا، Optimum ممکن است بهترین باتری قلمی دوراسل Duracell باشد. Ultra Power در آزمایش‌های با زه‌کشی ما از اکثر قلیایی‌ها جلوتر بود و همچنان 1.27 ولت را پس از 30 دقیقه کار در مشعل 500 لومن ما ارائه می‌کند. Optimum حتی بهتر است، با 1.35 ولت بعد از 30 دقیقه و 1.26 ولت بعد از یک ساعت، جایی که سلول های Ultra Power شروع به کم شدن کردند. حتی پس از سه ساعت هنوز بیش از 1.2 وات در هر باتری وجود دارد. فقط باتری های لیتیومی در آزمایش بیشتر دوام می آورند. ما همچنین بسته بندی مقوایی آسان را دوست داریم. اگر به دنبال باتری برای بارهای سنگین هستید اما نمی‌خواهید از قیمت‌های آلکالاین فراتر بروید، Optimum بهترین انتخاب است.

 

4. GP Ultra: هزینه کم و عملکرد روزانه ثابت

باتری قلمی آلکالاین جی پی

باتری‌های قلمی جی پی  GP جایگزین قابل‌اعتمادی برای باتری‌های Poweradd هستند که سطح عملکرد مناسبی را با قیمت پایین به شما می‌دهند.  آنها از نظر استقامت بهترین نیستند، یکی از دوباتری قلمی جی پی AA دریک آزمایش پس از 90 دقیقه استفاده به کمتر از 0.7 ولت می رسد و دیگری فقط 1.16 ولت است، اما در برنامه های کم تقاضا بهتر هستند، جایی که مطابقت دارند. عملکرد AmazonBasics و PowerAdd AAs. آنها همچنین در نسخه های AAA، C، D و 9v عرضه می شوند و عمر ذخیره سازی 10 ساله را وعده می دهند. باتری‌های گران‌تر عمر بیشتری خواهند داشت، اما اگر می‌خواهید به صورت عمده بخرید، GP Ultras انتخاب خوبی است.

 

5. Varta Longlife Power: بهترین برای استقامت طولانی مدت

باتری قلمی وارتا

باتری‌های قلمی وارتا به نام خود عمل می‌کنند و پس از 60 دقیقه آزمایش با بهترین باتری‌های آلکالاین همگام می‌شوند، سپس در سه ساعت از آن‌ها پیشی می‌گیرند و هنوز هم در شرایطی که اکثر رقبا برای رسیدن به ولتاژ 0.8 ولت تلاش می‌کنند، 0.9 ولت برق تولید می‌کنند. این برای راه اندازی یک موتور پرمصرف یا نگه داشتن چراغ قوه 500 لومن ما در روشنایی کامل کافی نخواهد بود، اما اگر مثلاً از یک کنترلر بازی استفاده می کنید، Vartas باید کمی بیشتر از بقیه دوام بیاورد. علاوه بر این، ذخیره سازی آنها هنوز ده سال تضمین شده است. 

بهترین باتری قلمی را از کجا بخرم

اگر شما از باتری قلمی یا سایزهای دیگر به صورت مداوم استفاده می کنید سعی کنید از فروشگاه های آنلاینی که نماد اینماد را دارند و همچنین به صورت تخصصی در حوزه ی باتری کار می کنند یعنی همه جور باتری از لحاظ سایز،قیمت،تکنولوژی را عرضه می کنند،خرید خودرا انجام دهید .فروشگاه آنلاین راشا یکی از محصولاتی که به صورت تخصصی عرضه می کند همین باتری می باشد. که به تمام نیازهای شما در این حوزه پاسخ می دهد.

آنالیزانواع مختلف باتری قلمی AA

اولین چیزی که هنگام خرید باتری های قلمی باید به آن توجه کرد این است که چه تعداد از انواع مختلف را در فروش از طیف گسترده ای از تولید کنندگان، تامین کنندگان و خرده فروشان پیدا خواهید کرد. در واقع، تقریباً به هر کجا که نگاه کنید، می‌توانید باتری‌های قلمی AA «استاندارد» - نسخه‌های آلکالاین یکبار مصرف 1.5 ولتی - بخرید و اغلب در اکثر انواع دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی کار می‌کنند.

اما چه زمانی باید اولین گزینه موجود را انتخاب کنید، و در کدام سناریوها برای خرید کمی بیشتر هزینه دارد؟ در مطالب بالا، ما برخی از رایج‌ترین انواع باتری‌های AA را که در فروشگاه‌های سخت‌افزار، خرده‌فروشی‌های برق، سوپرمارکت‌ها، دکه ها و... در سراسرکشور فروخته می‌شوند، بررسی کردیم و پیشنهاد می‌کنیم که کدام نوع برای چه کاربردهایی بهترین است.

باتری های قلمی AA چقدر عمر می کنند

وقتی سعی می‌کنید بفهمید کدام باتری‌های قلمی AA بیشتر دوام می‌آورند، پاسخ سخت و سریعی وجود ندارد. این چیزی شبیه یک سوال از نوع "طول یک قطعه رشته است؟" است. از نظر عملی، کاملاً به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد، از جمله:

برنامه‌ای که از باتری‌ها برای آن استفاده می‌کنید و محیط/شرایطی که در آن از باتری‌ها استفاده می‌کنید.باتری ها در تکنولوژی که دارند طول عمر متفاوتی دارند به فرض مثال باتری آلکالاین 4برابر بیشتر از باتری کربنی عمر می کنند.
نوع تجهیزاتی که در آن نصب شده اند (مخصوصاً زهکشی زیاد در مقابل زهکشی کم)
ولتاژ نامی نوع سلول مورد نظر، که برای سلول های AA معمولاً به صورت زیر خواهد بود:
1.5 ولت، ولتاژ نامی استاندارد برای باتری‌هایی با این اندازه (باتری‌های AA 1.5 ولت رایج‌ترین و در دسترس‌ترین نسخه‌ها، به ویژه  باتری های آلکالاین و روی کربنی هستند)
3 ولت / 3.6 ولت، هر دو ولتاژ اسمی نسبتاً معمولی در باتری‌هایی که برای استفاده در کاربردهای با تخلیه بالا در نظر گرفته شده‌اند (سلول‌های لیتیوم معمولاً به عنوان باتری‌های لیتیوم AA 3.6 ولت فروخته می‌شوند)
هر کدام از ولتاژ اسمی باتری‌های قلمی را که می‌خرید، مطمئن باشید که دستگاهی که می‌خواهید برق دهید، واحدهای پذیرنده آن رتبه را مشخص می‌کند. استفاده از باتری های کم‌توان منجر به مشکلات عملکرد می‌شود، در حالی که باتری‌هایی که بیش از حد توان مصرف می‌کنند می‌توانند به راحتی به قطعات و مدارها آسیب برسانند.
حجم کاری که تحت آن قرار می‌گیرند چقدر فشرده است و هر بار چه مدت در استفاده فعال نگه داشته می‌شوند
کیفیت فرآیندهای تولید و مواد یک برند معین
محاسبه و مقایسه عمر باتری قلمی AA مورد انتظار یک علم غیردقیق است - یا بهتر است بگوییم، این علم با متغیرهای احتمالی زیادی است که وقتی شروع به سنجیدن شیمی های سلولی مختلف برای سناریوهای مختلف استفاده کنید، همیشه مقایسه ای مشابه به نظر نمی رسد.

آیا باتری های AA می توانند منفجر شوند؟

آیا می توانند به روش های خطرناک منفجر شوند یا پاره شوند؟ خوب، اگرچه در واقع بسیار نادر است که باتری‌های قلمی AA در استفاده معمولی روزانه منفجر شوند، پارگی یا حتی انفجارهای کوچک غیرممکن نیست.

هنگامی که یک باتری قلمی آلکالاین AA استاندارد در مدار قرار می گیرد و شروع به تحویل نیرو می کند، در واقع یک واکنش شیمیایی در داخل سلول رخ می دهد که مقادیر کمی گاز هیدروژن تولید می کند. بیشتر باتری‌های AA از مارک‌های باکیفیت برای این امکان تخلیه می‌شوند. با این حال، این واقعیت که این گاز تحت فشار در داخل یک محفظه فلزی مهر و موم شده تولید می شود به این معنی است که در صورت نقص عملکرد یا قرار گرفتن در موقعیتی که برای رسیدگی به آن مجهز نیست، ممکن است مشکلاتی رخ دهد.

چرا باتری های قلمی AA نشتی دارند؟

باتری‌ها که در نهایت نشت یا خورده می‌شوند یک اتفاق نسبتاً رایج است، به‌ویژه باتری های قلمی آلکالاین اگر به مدت کافی بدون مراقبت رها شوند، آشنا هستیم. به طور خلاصه، دلیل نشت باتری‌های آلکالاین این است که به‌طور مداوم و با افزایش‌های کوچک، خود را تخلیه می‌کنند، حتی زمانی که استفاده نمی‌شوند.

از آنجایی که فرآیند تخلیه در باتری‌های آلکالاین مقدار کمی گاز هیدروژن ایجاد می‌کند، فشار به تدریج در محفظه مهر و موم شده باتری ایجاد می‌شود و به مرور زمان مقدار کمی از مواد از داخل سلول اغلب تحت این فشار نصب خارج می‌شود. این ماده معمولاً خورنده است و باید فوراً از روی پوست برداشته شود، سپس در اسرع وقت پس از آن دور از اجزای الکتریکی تمیز شود.

بهترین راه برای جلوگیری از نشتی، تعویض منظم باتری‌های قدیمی، توجه به بهترین شیوه‌های ذخیره‌سازی باتری که در بخش بالا ذکر شده است، و تغییر به سلول‌های لیتیومی یا قابل شارژ برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت اگر فقط نیاز به برق انداختن یک دستگاه دارید.

باتری قلمی دارای چند ولت می باشد

به طور کلی، باتری های قلمیAA دارای ولتاژ اولیه حدود 1.5 ولت هستند. وسایل برقی و ابزارهایی که معمولاً برای کار در محدوده 0.9 تا 1.5 ولت طراحی می شوند از باتری های قلمیAA استفاده می کنند. باتری های AA می توانند ولتاژ حدود 1.0 ولت را در طول استفاده خود حفظ کنند. از طرفی باتری های آلکالاین ولتاژ اولیه بالاتری نسبت به باتری های قلمی معمولی دارند. با این حال، آنها به آرامی ولتاژ خود را در طول استفاده از دست می دهند و به مرور زمان باعث کاهش عملکرد دستگاه می شوند.درحالت کلی باتری ها در هر تکنولوژی می باشند دارای ولتاژ1.5ولت ،فقط امکان دارد ظرفیت آن ها متفاوت باشد.

باتری قلمی بزرگ چند ولت است

باتری قلمی بزرگ یا باتری قلمی سایز D وسایزC که به باتری چراغ قوه ای نیز معروف می باشند درسته که فیزیک بزرگتری دارند ولی ولتاژ آن ها با باتری قلمی کوچک تفاوتی ندارد فقط ظرفیت آن ها بیشتر می باشد.

بهترین باتری قلمی قابل شارژ

صرف نظر از اینکه آنها را در یک ماوس بی سیم، یک اسباب بازی یا چراغ قوه قرار می دهید، باتری های قلمی قابل شارژ تقریباً همیشه عمر طولانی تری دارند، هزینه کمتری دارند و نسبت به همتایان یکبار مصرف خود باعث ضایعات کمتری می شوند.  بسیاری از باتری های قابل شارژ تقریباً یکسان عمل می کنند. بیشتر آنها در چین، ژاپن یا کره جنوبی ساخته می شوند و تقریباً دارای اجزای مشابه هستند.یکی از برندهایی که دربازار ایران و جهان در حوزه ی باتری های شارژی امتحان خودش را پس داده،باتری قلمی شارژی انلوپ پاناسونیک می باشد.

باتری قلمی شارژی انلوپ

تفاوت باتری شارژی با باتری غیرقابل شارژ

تفاوت اصلی - باتری های قابل شارژ در مقابل باتری های غیر قابل شارژ
باتری ها راهی برای تغذیه دستگاه های الکتریکی فراهم می کنند که همیشه نمی توانند به منبع برق وصل شوند. ماشین‌ها، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و اسباب‌بازی‌های کودکان را می‌توان با باتری تامین کرد. بسته به قابلیت استفاده مجدد، باتری ها به دو دسته تقسیم می شوند: باتری های غیرقابل شارژ (اولیه) وباتری شارژی (ثانویه). تفاوت اصلی بین باتری های قابل شارژ و غیر قابل شارژ این است که باتری های قابل شارژ پس از یک بار تخلیه کامل می توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که باتری های غیرقابل شارژ پس از تخلیه کامل نمی توانند دوباره شارژ شوند.

قیمت باتری قلمی

قیمت باتری قلمی،به یک سری عوامل بستگی دارد مانند برند باتری ،تکنولوژی کار رفته در باتری ،تعداد باتری قابل خرید...قیمت باتری قلمی آلکالاین با باتری قلمی معمولی با توجه به تکنولوژی که دارد گرانتر می باشد و همچنین قیمت باتری قلمی به تعداد یک بسته با باتری قلمی به تعداد ده کارتن متفاوت می باشد.

دراین مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد بهترین باتری های قلمی در سال 1401 به شما دوستان بدهیم و در مورد تمام موضوعات حول باتری قلمی باشما گپ زدیم تا به درک نسبتا کاملی در این موضوع برسید تا بتوانید بعدها بهترین خرید را داشته باشید.

 


نظر شما

برای دادن نظر بایدواردحساب کاربری خودشوید

نظرات کاربران