باتری روندا

باتری روندا دارای سایز های مختلفی می باشد که شامل باتری قلمی،باتری نیم قلمی،باتری سایز بزرگ،باتری سایز متوسط،باتری ریموتی،باتری کتابی،باتری سکه ای واز لحاظ تکنولوژی به باتری های ترکیبات شیمیایی و باتری آلکالاین تقسیم بندی می شوند.که مصرف کننده ها باید براساس نیاز خود محصول مورد نظر خودرا انتخاب کنند.وما در ادامه ی مطالب سعی می کنیم مواردمصرف این محصولات را به شما اطلاع دهیم که بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

باتری برند روندا

انواع باتری روندا از نظر تکنولوژی ساخت

باتری های روندا که توسط روی-کربن ساخته شده اند

این نوع باتری ها نخستین باتری های خشک تجاری می باشندونیروی کمی می توانند تولید کنند نهایتا1.5ولتDC واین باتری ها باتوجه به مواد تشکیل دهنده شان مقداری برای محیط زیست مضر می باشند.در روندا باتری هایی که به این شکل تولید می شوند را با عبارت Ultra Heavy Duty مشخص می کنند.ودارای بسته بندی های مختلفی می باشند:بسته بندی کارتی و بسته بندی شیرینگی ،این محصولات نهایتا عمری تا حدود سه سال را دارند و موارد مصرف آن ها در ساعت،چراغ قوه ،رادیو و ... می باشد.باتری های روی و کربن در تمام سایزها AA،AAA،C،D تولید می شوند که تماما 1.5ولت دارند.

باتری قلمی شیرینگی رونداباتری کارتی رونداباتری بزرگ روندا

باتری روندا که با تکنولوژی آلکالاین ساخته شده اند

باتری آلکالاین روندا یا همه ی برندها بابت تکنولوژی استفاده شده طول عمر بالاتری دارند و برای محیط زیست خطری ندارند.وبه همین دلیل ازلحاظ قیمت نسبت به روی و کربن گرانتر می باشند ولی باتوجه به طول عمرشان که معمولا 7تا10سال می باشد از لحاظ اقتصادی با صرفه تر می باشند.باتری آلکالاین نیز مانند مورد بالا یک نوع باتری سلولی خشک می باشد.که از آند باتری روی و درقسمت کاتد،یا قسمت منفی دی اکسید منگنزتشکیل شده است.

چگالی این باتری نسبت به دیگر باتری ها بالاتر می باشد ودر دستگاه های صوتی تصویری ودستگاه های پزشکی کاربد دارد.البته باتری ها از هر تکنولوژی که ساخته شده باشند قابل استفاده درهر دستگاهی می باشند به فرض مثال باتری قلمی روی-کربنی در هر دستگاهی که استفاده شوداز باتری آلکالاین روندانیز می شود استفاده کرد ولی باتوجه به کیفیتی که دارند بهتر است در دستگاه هایی که حساسیت بالایی دارند از این نوع استفاده شود.باتری های آلکالاین دارای ولتاژ 1.5ولت می باشند ولی برخی از آن ها نیز 12ولت DC را دارند، مانند باتری آلکالاین ریموتی .بسته بندی باتری آلکالاین فقط به صورت کارتی می باشد.

باتری قلمی آلکالاین رونداباتری نیم قلمی آلکالاین روندا

باتری روندا لیتیومی

باتری لیتیومی که به صورت دایره ای یا دکمه ای می باشند وچون شبیه سکه می باشند به باتری های سکه ای معروف هستند.پیل های لیتیومی کوچکتر می باشند و ولتاژ بالاتری نسبت به موارد بالا دارند.ولتاژی اندازه ی3ولت و کاربرد آن ها در ترازوها،ریموت ها و ... می باشند و محبوب ترین این مدل از باتر ها شاملCR2032،Cr2016،Cr2025 که 2032 پر مصرف تر از بقیه می باشند.این محصول نیز همانند موارد بالا قابلیت شارژ مجدد ندارند.

باتری روندا از نظر سایز

باتری قلمی روندا_AA

باتری قلمی روندا هم روی کربنی آن موجود می باشد وهم آلکالاین آن،ازلحاظ بسته بندی مدل کربنی آن هم کارتی وهم شیرینگی عرضه می شود که کیفیت آن ها یکی می باشد.باتری قلمی یا باتری دوبلAباعلامتAAنشان می دهند.دارای ولتاژ1.5ولت می باشند.این محصول در بسته بندی های دوتایی و چهارتایی عرضه می شود.

باتری نیم قلمی روندا_AAA

باتری نیم قلمی روندا یا هر برندی دیگر  را با علامتAAAنشان می دهند.که نسبت به مورد بالا باریک تر می باشند و از لحاظ بسته بندی و تکنولوژی همانند مورد بالا می باشند.ولتاژاین نوع 1.5ولت می باشد ولی ظرفیت کمتری نسبت به نوعAAدارد.موارد مصرف این دسته در وسایل های الکترونیکی،اداری و... می باشد.نکته ی مهمی که در خرید هرنوع باتری باید توجه کنید تاریخ مصرف باتری می باشد.که اگر کمتراز 1سال انقضا داشته باشد 40درصد از قیمتش کم می شود.

باتری سایز متوسط روندا_C

باتری سایز متوسط را با علامت C نمایش می دهند.ودرچراغ قوه،ضبط صوت ،اسباب بازی ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.وشما نباید گول هیکل این باتری را بخورید چون ولتاژ خروجی آن نیز مانند موارد فوق ذکر 1.5ولت می باشد وباتری متوسط روندا در بسته بندی های شیرینگی و کارتی عر ضه می شود و تفاوتی ندارند فقط باتری های کارتی به دلیل بسته بندی قیمت بالاتری نسبت به شیرینگی دارد.

باتری بزرگ روندا_D

باتری بزرگ روندا را با علامتDنمایش می دهند.دارای ولتاژ1.5ولت و ظرفیت بالاتر نسبت به نوعCمی باشد.باتری  بزرگ D استوانه ای است که در هر انتهای آن یک تماس الکتریکی وجود دارد. انتهای مثبت دارای نوک یا برآمدگی است. این باتری ها معمولاً در برنامه‌های تخلیه جریان بالا، مانند چراغ قوه‌های بزرگ، گیرنده‌های رادیویی و فرستنده‌ها، و سایر دستگاه‌هایی که نیاز به زمان کار طولانی دارند، استفاده می‌شوند. 

ظرفیت آن به شیمی داخل باتری بستگی دارد.قبل از این که باتری های کوچکتر تولید شوند باتری های سایزDرا به عنوان باتری چراغ قوه ای می شناختند این مدل باتری قابل شارژ نمی باشد.باتری های ضایعاتی ممکن است حاوی مواد مضر یا فلزات سنگین باشند که می توانند به سلامت و محیط زیست آسیب برسانند. باتری ها بازیافت می شوند، زیرا حاوی مواد خام مهمی مانند آهن، روی، منگنز و نیکل هستند.وسعی کنید بعداز مصرف این باتری ها را به محل های مناسب جمع آوری بدهید.

درباره ی باتری کتابی روندا

باتری کتابی روندا دارای ولتاژ9 ولت می باشد.چه برای برنامه‌های خود مانند چراغ قوه، شارژر تلفن قابل حمل، زنگ درب بی‌سیم، سیستم‌های گیرنده فرستنده صوتی بی‌سیم یا اسباب‌بازی‌های کودکتان و غیره به باتری جدید نیاز داشته باشید یا حتی اگر به دنبال گزینه‌ای بادوام و قابل اعتماد برای سنسور خود هستید. دستگاه هایی مانند آشکارساز دود، هر کسی هر چند وقت یک بار به یک باتری 9 ولتی خوب نیاز دارد. همچنین نگه داشتن باتری های 9 ولتی اضافی در مواقع اضطراری ایده خوبی است. به همین دلیل است که ما یکی از بهترین باتری های 9 ولتی یعنی باتری کتابی روندا را موجود کردیم.

حرف آخر:

ما دراین مطلب سعی کردیم به صورتی تفکیکی اطلاعات جامع و مفیدی در مورد محصولات روندا به شما بدهیم که بتوانید راحت تر محصول مورد نظر خودرا پیدا کنید.و شما می توانید محصولات روندا را با قیمت و کیفیت مناسب از فروشگاه آنلاین راشا خریداری فرمایید.واگر از محصول خریداری خود راضی نبودید می توانید مورد فوق را عودت دهید.


نظر شما

برای دادن نظر بایدواردحساب کاربری خودشوید

نظرات کاربران